bedragen x € 1.000 | |||||
Begroting voor | Begroting na | Rekening | % | Verschil | |
Baten | 12.515 | 5.502 | 3.959 | 72% | -1.543 |
Lasten | 16.386 | 10.421 | 10.099 | 97% | 322 |
Saldo baten en lasten | -3.871 | -4.919 | -6.140 | 125% | -1.221 |
Onttrekkingen aan reserves (baten) | 120 | 317 | 213 | 67% | -104 |
Toevoegingen aan reserves (lasten) | 1.131 | 70 | 65 | 93% | 5 |
Saldo verrekening met reserves | -1.011 | 247 | 148 | 60% | -99 |
Totaal resultaat | -4.882 | -4.672 | -5.992 | 128% | -1.320 |
bedragen x € 1.000 | |||||
Programmalijn Kennisinfra en arbeidsmarkt | Begroting voor | Begroting na | Rekening | % | Verschil |
---|---|---|---|---|---|
Baten | 215 | 265 | 88 | 33% | -177 |
Lasten | 591 | 681 | 396 | 58% | 285 |
Saldo Kennisinfra en arbeidsmarkt | -376 | -416 | -308 | 74% | 108 |
Geen noemenswaardige afwijkingen
bedragen x € 1.000 | |||||
Programmalijn Economie | Begroting voor | Begroting na | Rekening | % | Verschil |
---|---|---|---|---|---|
Baten | 4.242 | 3.989 | 2.696 | 68% | -1.293 |
Lasten | 7.889 | 7.592 | 6.065 | 80% | 1.527 |
Saldo Economie | -3.647 | -3.603 | -3.369 | 93% | 234 |
Geen noemenswaardige afwijkingen
bedragen x € 1.000 | |||||
Programmalijn Mobiliteit | Begroting voor | Begroting na | Rekening | % | Verschil |
---|---|---|---|---|---|
Baten | 8.178 | 1.565 | 1.388 | 89% | -177 |
Lasten | 9.037 | 2.218 | 3.703 | 167% | -1.485 |
Saldo Mobiliteit | -859 | -653 | -2.315 | 355% | -1.662 |
Bestaand GVVP , -€140.000 nadelig
Het project 'Snelfietsroute Belfeld - Reuver' komt voort uit het eerdere project 'Fietsen langs de Maas'. In oorsprong zou een fietspad langs de Maas gerealiseerd worden tussen Belfeld en Arcen. Door bezuinigingen is, in samenspraak met de provincie, de scoop van het project verlegd. Echter de gemaakte kosten (periode 2016 – 2019) drukken nog steeds op dit project. Het gaat om plankosten, engineering en communicatie kosten die gemaakt zijn voor het oude project en kosten om tot een nieuw plan en subsidieaanvraag te komen bij de Provincie. Met het afschrijven van deze kosten worden de daadwerkelijk kosten van de 'Snelfietsroute Belfeld-Reuver' zichtbaar.
Multimodale Ontsluiting ,€1.504.000 nadelig
Bij het project 'Uitbreiding bargeterminal' was een herziening van de Grex noodzakelijk. Bij de jaarrekening 2019 was de onrendabele top als eigen bijdrage van de gemeente verwerkt in de uitbrengwaarde van de in erfpacht uit te geven grond. Daardoor was bij de jaarrekening 2019 sprake van een sluitende grondexploitatie. In 2020 is gebleken dat er voor de onrendabele top een voorziening getroffen moet worden. De onrendabele top bedroeg 2,5 miljoen. door het toekennen van de Europese CEF subsidie is deze gedaald naar ca. 1,5 miljoen. Hiervoor is conform voorschriften in 2020 een voorziening getroffen.
bedragen x € 1.000 | |||||||||||
Naam reserve | Begroting 2020 na wijz. | Rekening 2020 | Verschil | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Onttrekking | Toevoeging | Resultaat | Onttrekking | Toevoeging | Resultaat | Onttrekking | Toevoeging | Resultaat | |||
Algemene Grondreserve | 16 | 16 | 16 | 16 | |||||||
Res. Kennisinfrastructuur | 120 | 70 | 50 | 65 | -65 | -120 | 5 | -115 | |||
Res.Agiostorting Greenport Vnl | 197 | 197 | 197 | 197 | |||||||
4. Welvarend Venlo | 317 | 70 | 247 | 213 | 65 | 148 | -104 | 5 | -99 |